Azoren – Nederland Oceaanreis Vaar mee met de Ocean Breeze

Is het je droom de Atlantische Oceaan over te zeilen in een zeiljacht? Dat kan bij NautiSail op deze zeilreis van de Azoren naar Nederland!
De hele oceaan oversteken van Europa naar de Caribbean of terug. Of een gedeeltelijke oversteek naar de AZOREN, MADEIRA, CANARISCHE EILANDEN of de KAAPVERDISCHE EILANDEN?
10 Tot 24 dagen oceaanzeilen met een professionele crew aan boord. Met Wachtlopen, navigeren, koken en actief zijn met de zeilvoering. Alle facetten van het zeezeilen komen aan de orde. Windstilte en een stevige bries wisselen elkaar af. De sterrenpracht is overweldigend, de golven indrukwekkend.
Daarom is onderstaande zeilreis voor jou wellicht dé uitdaging!

Azoren – Nederland

Een zeilreis van de Azoren naar Nederland is zeker een uitdaging! Ca. 1.500 zeemijlen op een zeiljacht met schipper op de Oceaan zeilen.
Een ideale mogelijkheid voor de wat ambitieuzere zeiler/ster. Daarom wordt voor deze reis een redelijke zeilervaring op zee verwacht.

Bij aankomst op de Azoren ontmoet je aan boord de ervaren schipper/instructeur en de andere bemanningsleden. Eerst gaan we kennismaken met het schip en met elkaar. Dat doen we tot in details, want je moet ’s nachts op zee ook alle lijnen kunnen vinden. We onderzoeken de meteorologische omstandigheden voor de reis, bekijken de gangbare stromingen, dan bepalen we onze koers en noteren we de eerste waypoints.
Een echte uitdaging in Oceaanzeilen dus. Of zoals wereldzeilers het noemen “Blue Water Sailing” .

De plaats van vertrek is Ponta Delgada op het eiland Sao Miguel, gemakkelijk te bereiken met TAP Air Portugal en we koersen af op Zuid-Engeland en vervolgens naar Zeeland.

Belangrijk om te weten

• De bootprijs is exclusief de reiskosten naar en van het schip, de boordkas en € 20,- boekingskosten;
  • Van de boordkas wordt betaald het eten en drinken aan boord, de brandstof en evt. havengelden. Reken hiervoor een bedrag van ca. € 200,- p.p.p.w.
  • De bootprijs is gebaseerd op een kooi in een gedeelde tweepersoons hut. Eenpersoons gebruik is mogelijk tegen meerprijs.

Vaarschema voor deze reis:

Reisnummer Reisdata Dagen Prijs p.p. Plaatsen vrij Info
BR12, Azoren – Nederland 05-05-2023 tot 25-05-2023
21 € 1995 Ja info

Wat klanten zeggen over de zeilvakanties met Dehler 42

Puerto Las Palmas de Gran Canaria. De eerste week een beetje pech omdat één van onze buren bij het wegvaren besloot met zijn boot in...

Puerto Las Palmas de Gran Canaria.

De eerste week een beetje pech omdat één van onze buren bij het wegvaren besloot met zijn boot in onze verstaging te blijven hangen. De klap was zo groot dat we ons staande wand en de mast moesten laten controleren. Twee dagen vertraging maar gelukkig is er in de hoofdstad Las Palmas de Gran Canaria genoeg te beleven. De oude stad werd bezocht en we konden volop genieten van gezellige restaurants, het strand (naar men zegt het mooiste stadstrand van Europa), en de gezelligheid van de ARC, die bijna van start ging. Na reparatie kon de zeilpret beginnen en zetten we, met onze eerste 4 gasten, koers naar het zuiden.

Puerto de Mogan

Wegens de enorme hoeveelheid boten die hier op Gran Canaria geparkeerd ligt, waren we blij dat we een mooie plek in de mooiste haven en misschien wel het mooiste dorp van Gran Canaria konden bemachtigen; Puerto de Mogan. Dit prachtige dorp of stadje is één van de weinige plekken waar nog geen torenhoge hotels en appartementencomplexen zijn gebouwd. Rond de haven, die goed wordt onderhouden en gezellig is aangekleed, vind je een keur aan restaurants en winkeltjes waar het overdag én ’s avonds goed vertoeven is. Wil je nog meer vertier en nog meer toeristen dan is er nog de boulevard met het drukbezochte strand, restaurants en bars waar je tot in de late uurtjes gezellig terecht kunt.

Het is hier zo goed vertoeven dat we hier onze ’thuisbasis’ van hebben gemaakt. Vanuit hier hebben we een aantal weken mooie tochten gezeild. Op zoek naar dolfijnen, ankeren in mooie stille baaien maar ook bij populaire stranden, waar we meestal genoten van een uitgebreide lunch. Na de lunch werd er weer lekker gezeild. Altijd vergezeld van de zon die hier, óók in november en december, uitbundig schijnt.

Nog niet naar huis.
Hoewel er momenteel even geen gasten zijn ben ik nog steeds niet naar huis. Het weer is hier heerlijk, de Dehler 42 is comfortabel, het dorp te gezellig: ik blijf nog even voor ik weer terugvlieg naar Nederland waar het nu 1 graad Celcius is en sneeuwt. 22 december komt de volgende groep hier gezellig zeilen met een andere schipper. Ik weet zeker dat ze een top week gaan krijgen.

Eric
(14-11-2021 t/m 09-12-2021)
Dag Ben, Voor ons is de zeilweek prima verlopen. We hebben alle dagen kunnen zeilen, en we hadden prima weer (1 dag met wat bewolking)....

Dag Ben,
Voor ons is de zeilweek prima verlopen.
We hebben alle dagen kunnen zeilen, en we hadden prima weer (1 dag met wat bewolking). Omdat we de enige passagiers waren, konden we in overleg met de schipper ook zelf het programma bepalen.
De ligplaats in Puerto de Mogan en de dagtochtjes waren ideaal voor beginnende zeilers als ons. Mogelijk schrikt de tocht zoals op internet beschreven mensen met dat profiel wat af. (En omgekeerd kan het niet doen van een grotere tocht mensen die daarvoor kiezen ook teleurstellen.)
Puerto de Mogan is een leuk plaatsje, met veel eetgelegenheden.

Annemie & Sven
(28-11-2021 t/m 05-12-2021)
Was een topweek bij Ed aan boord. Erg genoten, dank voor het organiseren en tot snel. Hartelijke groet, Jan Willem

Jan Willem
(15-01-2022 t/m 22-01-2022)
Het was een top week! Hele fijne mensen, veel geleerd, prachtig weer, mooi schip!

Maggie
(07-01-2022 t/m 14-01-2022)
Hey Ben !! Jaa al terug in Nl Was een top week ,, veel geleerd en lekker bezig geweest!!! Grt Nick

Hey Ben !! Jaa al terug in Nl
Was een top week ,, veel geleerd en lekker bezig geweest!!! Grt Nick

Nick
(07-01-2022 t/m 14-01-2022)

Met Nautisail.nl heb ik op de D-Dream (een Dehler 42) een geweldige zeiltrip van 4 weken achter de rug waarin ik meer dan eens een week had bijgeboekt ! Een trip vol avontuur en pret!
De eerste week hadden we met schipper Thom de kerstdagen doorgebracht in Puerto De Mogán, Gran Canaria. Een ontzettend gezellig plaatsje met talloze restaurantjes. Heerlijk gegeten op terrasjes en dat terwijl Nederland nog in een lockdown was. Op momenten van weinig wind, leerde schipper Thom ons te manoeuvreren op de motor in de haven achteruit de box in en diverse manoeuvres op de oceaan d.m.v. van een zelf geplaatste boei (fender met puts er onder).

De navolgende 3 weken waren met schipper Ed eveneens helemaal TOP ! Heb met schipper Ed het nieuwe jaar gevierd en ontzettend veel gelachen. Alhoewel het geen zeilcursus was, nam schipper Ed eveneens de moeite om me e.a. te leren, zoals navigeren en andere zeilinstructies. Heb dus veel geleerd.
Met zowel weinig als veel wind hebben we hele mooie zeiltochten langs Gran Canaria, Tenerife en La Gomera gemaakt (https://youtu.be/8lR_QYg16Z4) maar ook hele mooie momenten meegemaakt zoals dolfijnen en zwarte loods walvissen gezien, zonsondergang voor anker in noord-west Gran Canaria met uitzicht over Tenerife (https://youtu.be/ZLCdY255QPo). Op La Gomera hadden we nog een autootje gehuurd om het eiland te verkennen. Daar hebben we nog gewandeld door het prachtige oerbos Parque Nacional Garajonay en veel bananenbomen gezien.

Oh ja,…… vergeet op Gran Canaria niet een Barraquito te drinken….. heerlijk !

Ben, Thom, Ed…. hartelijk dank voor deze prachtige tocht !
Ik heb genoten ! Kan er geen genoeg van krijgen en ga weer boeken !

Hans
(22-12-2021 t/m 22-01-2022)

We kijken terug op een heerlijke trip! De week was een geslaagde mix tussen lekker zeilen en ontspannen aan wal. El Hierro bleek niet haalbaar maar La Gomera en de verschillende havens van Tenerife waren zeer de moeite waard. Misschien voor de informatie op de website goed om iets explicieter te vermelden dat El Hierro optioneel is en sterk afhankelijk van de wind en zelfs dan echt een flink stuk is heen en weer. Voor ons geen probleem, maar voor de beeldvorming van toekomstige deelnemers wel goed om bewust van te zijn. Verder eigenlijk geen puntjes van aandacht. Bedankt voor de organisatie en wie weet tot een volgende keer!

Thierry & Esther
(23-01-2022 t/m 30-01-2022)

Dit was voor mij een zeer interessante zeil ervaring. Heb veel zeil ervaring overal op de Europeese zeeën maar heb nu ook kunnen proeven van de atlantische oceaan. Voor mij sowieso al geslaagd.
De sfeer aan boord was uitzonderlijk prettig dank zij een toffe bemanning en en een zeer gedegen schipper met uitzonderlijke ervaring als wereldzeiler.